09 May 2008

Bila Hati Berbicara ...

Diam tak diam masa berlalu begitu pantas.

Macam tu juga dengan usia kita. Kadang-kadang kita langsung tak sedar yang semakin hari umur kita semakin meningkat. Banyak bayangan-bayangan gembira, sedih, dukacita, kecewa yang telah kita lalui. Orang kata, belajar daripada pengalaman.

Macam tu juga dengan kehidupan. Kalau dulu masa kita kanak-kanak, kehidupan kita penuh dengan warna warni. Kita boleh buat apa je yang kita suke sebab kita kanak-kanak. Bila meningkat remaja baru kita belajar...ada benda yang kita boleh buat dan ada benda yang kita tak boleh buat. Bila masuk alam dewasa, kita semakin matang. Kita boleh bezakan apa yang perlu dan apa yang tidak perlu. Kadang-kadang bila duduk sendiri macam ni aku terpikir....apa yang telah aku sumbangkan pada famili sendiri selama 28 tahun ini. Terbayang wajah-wajah emak dan adik satu persatu...

7 comments:

+Ernie+Asyura+ said...

yala..28 tahun tu banyak tuh..kalo kira ngn jari2 kaki + tangan pon tak cukup tu :p
yala cik al gojos..smoga hari2 mendatang akan buat awk sentiasa sukses..sukses..sukses .(pinjam ayat kegemaran awk !)..
hope..awk akan lebih matang, byk bersabar, jgn KUAT merajuk jugak..huhu (:p)
satu lg ni --> Terbayang wajah-wajah emak dan adik satu persatu... berapa byk mak awk ada..hehe..
dah2..mengaerut jala saya nih..
apa2 pon sy sentiasa doakan kejayaan awk..kesejahteraan awak..
~~~Happy Birthday lg azawan ~~
rasanya ni birthday kali ke 8 kot sy kenal awk ;)

**1 lg nak tanya..bila mau kawen..kahkahkah :))

Jiran Akuarium sebelah said...

Dedicated to PENULIS BLOG NIH!!!

Pembaca setai blog ngko dah tanya tue...BILA MAU KAWEN?... cepat2 la sket, nanti Pembaca setia blog ngko dikebas dek orang baru tau. zaman skang zaman kebas mengebas nih, jgn memain...contohnya dipersekitaran kita pon ada,kan? huhuhu

aL-gOjO said...

Langkah telah dimulakan, tinggal menunggu masa hehehe

laiciemanis said...

28 tue ikutkan satu jumlah umur yg agak "matang" gitu..heheh..betul wan..bak lirik lagu dulu2.."jangan tunggu lama-lama..nanti lama-lama..diambil orang" heheh..insyAllah semoga segala urusan dipermudahkan selalu..

+ernie+asyura+ said...

To Jiran Akuarium sebelah...
contohnya dipersekitaran kita pon ada,kan?
tu merujuk kepada sapa tu :p
cam tau saja..keh3 :p
tu bukan di kebas orang..sendiri kebas diri sendiri..hehe..

hai kak zila..hehe..kak zila pon dah di kebas orang :)
congrate ;)

laiciemanis said...

hye syura..ermm..awk cucuk jek wan tue..baru dier gerak nnt..kekeke ;)
(jgn marah eh wan huahua)

+ernie+asyura+ said...

hehe..nak cucuk dengan apa eh?
dengan Forklift bole tak?
hahaha..sori aa incik al gojos..kejam sikit saja..hahahaha

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin