02 March 2009

Ada Minat?

Anime, Animu

Ada orang kata cite kartun, tapi pada saya kartun dengan anime banyak bezanya. Kartun macam Tom & Jerry tu, tapi anime lebih bersifat dewasa (kotttttt). Tak salah ada hobi tengok anime ni. Asal jangan sampai terabai keje sudahhh!

Orang tanya, kenapa saya minat tengok anime? Oh well, saya sukakan lukisan manga jepun sebab ianya seni. Dan saya juga membaca manga (orang kita kata komik).

Apa anime yang saya ada dan pernah tengok? Antaranya ialah;


Dragonball & Dragonball Z
(Mesti ramai peminat cerita ni kan? Kumpul 7 bola naga dan hajat anda akan dimakbulkan..opss satu hajat sahaja heheh)



Yakitate Japan!
(Saya paling minat cerita pasal masakan. Dulu selalu juga tengok cerita Istana Takeshi. Cite ni pasal orang buat roti. Bukan buat roti main-main, tapi membuat roti betul. Dalam cerita ni siap ada bagi resepi lagi. Kalau tak silap TV3 ada kuarkan cerita ni kat tv. Tapi saya dah abis tengok pun hahah)



Tokko (vol 1 & Vol 2)
(Lupa suda cerita ni pasal apa, sebab untuk episod awal-awal agak busan sedikit, tapi berbaloi juga untuk tengok)



Naruto & Naruto Shippuudeen
(Rasanya ramai peminat cerita ni. Dalam Tv3 pun ada dah. Dalam naruto, tentang zaman dia kanak-kanak. dalam naruto shippuudeen, zaman dia dewasa. "Harem No jutsu!" hehehe)



Gundam 00
Yang ni baru. Dulu saya tak berapa minat sangat cerita gundam ni. Tapi sejak terbaca dalam satu artikel dalam sebuah komik, rasa seronok pulak cerita Gundam 00 ni. Serba baru, tapi still konsep Gundam yang lama yang korang sume pernah tengok)



Gantz
(Masa mula-mula baca manga ni, agak blur-blur gak. Last-last decide untuk cari anime dia dalam internet. Dapat full episod. Bila tengok anime baru paham jalan cerita. Tak seswai untuk kanak-kanak :p, Banyak 18sx heheh)



Eye Shield 21
(Saya rasa cerita ni pun ada ramai peminat. Sama juga, bermula dari membaca manga, terus saya cari dalam bentuk anime. Tentang American Football di Jepun. Memang best!)



Bleach
(Yang ni pun rasanya ramai peminat sebab ada keluar kat tv. Sama macam kat atas, mula-mula baca manga dia, tapi oleh kerana lambat sangat, terus cari anime. Setakat ni sudah sampai episod 207)



Black Cat
(Pernah tengok movie XIII: The Conspiracy? Mengisahkan pembunuh upahan dengan kod XIII di badan. Memang menarik)



Initial D (Stage 1, Stage 2, Stage 3, Stage 4, Initial D: The Movie)

(Cerita ni pun sure ramai peminat nya. Nak-nak sejak anime ni difilemkan. Tapi sayang, movie yang tak berapa best macam anime. Nak belajar driff? Tengok Initial D!)



Fullmetal Alchemist
(Ada peminat cerita ni? Pun dah abis tengok. Dalam manga jalan cerita dia lain, dalam anime pun lain)



Ah! My Goddess (Vol.1 & Vol. 2)
(Cerita yang memang sweet! Tentang Pari-pari-pari yang menunaikan hajat dan pada suatu hari, lelaki ini telah membuat hajat agar pari-pari ini menjadi teman hidupnya!)

Apa lagi yang saya ada dan tengok? Akan di 'up' kan lagi selepas ini!

p/s: kat mana saya downlod anime-anime ni? cuba tengok [SINI]

1 comment:

kakeru said...

Waahh..ramainya peminat anime.. Saya pun. Saya suka FMA, detective Conan, One Piece, Dragon Ball, Dragon Quest etc etc... Byk sgt, tak teringat... hoho...

Best gak jumpa org yg minat anime gak nih..hoho.. Nice to meet u! ;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin