18 April 2008

Warna-Warna Kehidupan di Kuala Lumpur (Part III)

Salam Jumaat!

Dapat emel dari membe pagi tadi, dia kata dia lambat pi keje. aku tanya "ko bangun lambat ke?" dia kata "takdala. aku tunggu bas kul 745 lagi. tengok-tengok bas tu jalan kul 8 lebih!"

Aku tanya nape bas tu jalan lambat sangat. jawapan dia sebab drebar bas tu tengah duduk melepak sambil borak-borak dengan membe diorang sume! kesin membe aku tu.

"aku rasa macam nak bakar je bas tu!"

Sabar bro, kalu ko bakar bas tu, ko nak naik bas apa lepas ni? haa..baru dia terdiam.

Macam tu la kita, bila terlalu bergantung pada kenderaan awam. aku kesian kat membe aku tu. dah la duduk kat setiawangsa. nak ke putra setiawangsa tu jauh. nak taknak, kena naik RapidKL. Tetiba plak drebar tu buat cam tu gak. bukan tak penah sound, tapi abg drebar tu cakap nak tunggu penumpang penuh. nak tunggu penuh sampai kul bape tu? abis kalu bas tu tak penuh lagi sampai kul 830 kire tak jalan la ek?

lepas tu plak lalu jalan ampang tu jam giler! lagila angin membe tuh. tup...tup sampai ofis lewat!

so salah sapa tuh? ko yang tak bangun awal ke atau drebar bas tu rasa dia masih awal untuk bergerak?

buat abg drebar bas tu, senyum la skit kalu bawak bas...jangan buat muka samseng jerk. kitorang pun bayar apa naik bas...pesan membe aku tadik heheh


Zass!

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin