16 April 2008

Warna-warna kehidupan di Kuala Lumpur

Salam Ceria!

Semalam Kuala Lumpur hujan lebat! last-last aku kuar ofis kul 6 lebih gak...kire macambiasa la.
sedang berjalan-jalan pulang dengan blogger rafflesia rimba, aku nampak la sekumpulan manusia berpakaian merah sedang berkumpul di tangga naik kat stesen Star masjid jamek tu. Siap ada kotak berjalan lagi..sekali tengok memang macam spongebob la...dua kali tengok rupa-rupanya orang Mc Donald tengah buat promosi. Kreatif sungguh...masa aku lalu diorang bagi kupon sarapan pagi satu. aku amik jerkk...dah orang bagi kan heheh

tengah nak lintas jalan, nampak lagi segerombolan manusia berpakaian biru plak...ini musti geng-geng celcom nih...tak pun geng parti politik. Tak sempat aku nak tengok baju diorang memasing jalan ntah keman-mana ntah. aku bajet mesti geng-geng rombongan memana ntah tu.

Gerimis mengundang!
biasala lepas hujan lebat...satu benda yang aku muskil...kalu korang perasan kenapa agaknya depan star masjid jamek tu selalu jam? kenapa agaknya begitu ramai manusia melintas jalan depan tu semata-mata nak turun naik putra bawah tu?

sure korang tau kan...apa lagi sebab pintu kedua putra yang dekar bank muamalat tu masih ditutup!! under construction katanya. yang pelik nye tu under construction dah berapa lama!
tension gak aku kadang-kadang bila dah terlambat datang kerje. dahla kena jalan jauh...kena lintas jalan lagi. traffic light plak lambat giler nak merah. asyik hijau jerkk. korang tekan la sepuluh kali pun belum tentu lepas 2-3 minit lepas tu kaler dia jadi kaler merah. muskil...muskil...

daripada info yang aku dapat katanye construction tu akan memakan masa yang panjang lagi. tak tau nape. diorang jumpe gua emas agaknye bawah tu! tak pun ada mahkluk asing bawah tu. tu yang buat keje lambat tu. apapun, kita tunggu jela...

aisey, hari mau hujan lagi...

salam menyambut hujan!

1 comment:

RafflesiaRimba... said...

Aku tau naper lrt tu mcm tue... SEBABNYA COMP MELAYU. ko tgk la serv lrt putra mcmn skang, sejak bawah rapid..rasa mcm nak bom kan je putra tu...tapi tak per, nnt lau jadik lagi train lambat bangat mcn ri tu, pakat reramai, kita paggil karam singh walia, ok tak?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin