20 March 2009

Kussss Semangatt!

Masalahnye Problem!


Hidup kena terus. Tak kisahla apa yang melanda dan apa yang berlaku. Tak kira lah anda gagal dalam bisnes, kaciwa dalam cinta, tak pernah menang peraduan kat surat khabar dsb, hidup tetap kena terus.

Cuba kita pikir, sapa agaknya dalam dunia ni hidupnya takda masalah. Setiap orang ada masalah sendiri. Ketua jabatan dengan orang bawahnya, cikgu dengan ragam anak muridnya, hatta ulat pun ada masalah! Tak percaya, apa kata korang tanya ulat. Hehehe

Tahukah anda cara terbaik sewaktu menghadapi masalah ialah dengan mengadu kepada TUHAN. Kenapa? Sebab Tuhan maha berkuasa dan sentiasa mendengar keluhan dari hamba-hambanya. Tak salah nak mengadu kepada sesama manusia, tapi carilah seseorang yang anda percaya. Percaya pulak kena tengok lagi samaada dia jenis boleh diajak berbual atau sebaliknya. Silap-silap kita akan dengar kawan tikam kawan. Sapa lagi yang menikam, kalau bukan kawan kita yang paling baik dan yang selalu kita bercerita.

Bila bercerita masalah sesama kita, ianya hanya membina kelegaan dan nasihat seterusnya tetap akan disuruh mengadu pada Tuhan. Kerana kuasa pemutus tetap pada Tuhan. Kalau kita lihat, lagi banyak masalah yang menimpa kita, lagi dekat kita pada Tuhan. Sebab apa? Sebab baru kita tau Tuhan sentiasa mendengar keluhan dari hambanya. Ada jugak jenis yang memang tak mahu dekat dengan Tuhan. Tak kirala ada masalah ke, takda masalah ke, yang dia tahu dia boleh setel sendiri katanya. Tapi dia tak tahu, Tuhan yang tolong dia. Manusia macam ni kadang-kadang bila dah nyawa kat hujung tanduk pun masih ego dan tidak mahu mengaku kekuasaan Tuhan.

Sekadar memperingati diri sendiri dan berkongsi dengan teman-teman ^_^

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin