19 February 2009

Hope-less!

Apa rasanya bila kita dah usaha bagai nak rak, contoh dalam examla, tapi bila dapat result, adusss...tak seperti yang kita duga dan jangkakan. Patah hati? Sakit hati? Rasa nak bakar je dewan exam tu? Manusia yang normal memang patut rasa dan patut ada perasaan macam ni. Sebab apa saya kata manusia normal? Sebab manusia tak normal dia tidak akan rasa apa². Dalam kata lain, tak da perasaan lah. Korang semua camana?

Bila menempuh kegagalan dalam hidup, bukan bermakna dunia sudah berakhir. Kena reject dengan awek bukan bermakna korang dah tak punya sesapa lagi. Kena reject application lepas bagai nak rak duk present bukan bermakna idea korang tak bagus. Kita kena kaji balik apa silapnya, apa salahnya. Maybe ada orang yang idea dia sama bagus dengan korang tapi idea dia lebih sesuai dengan situasi yang memerlukan. Tidak perlu patah semangat sampai murung atau mood takda bila buat kerja. Apa yang dah berlalu ialah sejarah, masa depan kita kena usaha lebih lagi!

Job-less

Bukan senang nak cari kerja sekarang ni! Itu la banyaknya apa yang kita dengar dari mulut orang kita. Kenapa? Sebab kerja tak mencari kita, tapi kita yang mencari kerja. So, jangan la duk memilih sangat bila mencari kerja tu. Macam dalam hal² lain jugak. Tak perlu terlalu memilih. Tapi tak salah untuk memilih. Kita pilih ikut kemampuan kita. Tak salah untuk pasang cita-cita melangit. Tapi jangan cakap jerk, usaha mau ada beb!

Rest-less

Penat? Penat sebab berjaya atau penat sebab sedih? Sedih pun boleh penat? Bolehhh...bayangkan la, kita duk sengkang mata buat kerja, last-last membe lain dapat nama. Sapa tak penat? Sapa tak marah? Rilex, macam situasi di atas tadi, Kita tau yang kita ada idea bagus. Orang lain pun tahu kita memang bagus. Tapi kadang-kadang situasi tak menyebelahi kita. Hidup macam roda kan? Kalau tak berpusing tu, tak berjalan la namanya roda tu. Ni bukan Roda Impian yang duk orang pusing tu, ni Roda kehidupan yang kita sendiri gerakkan.

p/s: price-less

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin