05 September 2010

Bila Nak Tengok Anak Bulan

Mereka Yang tertewas 


Salam Ramadhan dan Salam menyambut aidilfitri. Rasa macam sekejap je kan bulan pose berlalu. Tup-tup dah nak raya! Sapa yang berjaya pose full tu, tahniah! Anda memang hebat. Yang tak penuh tu, cube lagi. Peluang sentiasa ada untuk mencukupkan pose anda. Malu la weh dengan anak-anak kita yang kecil tu. Diorang boleh pose full, bapaknya plak tak dapat full. Baik jadik kanak-kanak balik macam tu kan?

Tadik sewaktu saya ke Jaya Jusco di disi, saya ternampak lah dengan satu family nih. Apa yang sangat menjengkelkan saya ialah mereka ni duduk di food court di hujung lif sana. Kire tempat ni memang tak ramai orang lah. Kalu ada pun, orang yang nak naik lif tu jerk. Dan yang membuatkan saya bertambah sakit hati apa bila di hadapan mereka ada makanan yang masih berasap. 

Owh, maybe untuk anak mereka yang masih kecil tu, detik saya dalam hati. Tapi apabila melihat si bapak menghalakan sudu ke mulut dia sendiri, saya bertambah sakit hati. Hei! Kot ye pun dah lapo giler nak mati ke, jangan lah makan kat public macam tu!! Respek lah kat orang keliling beb! Ko makan lah kat dalam toilet sana. Mesti takda sapa kisah. Dia dia sesedap makan sampai orang sekeliling duk tengok, jeling-jeling buat muka menyampah, enkau buat muke kerang busuk tu jugak. Malulah dengan orang lain....

Saya pun tak tau lah apa nak cakap dengan orang yang macam ini. Nak kata bukan orang Islam, wife bertudung litup. Muka ngko pun memang kompom melayu dengan hidung penyek tu. Aduhh, klau ikut hati mau jerk ketuk kepala dia tadik. 

Tobat-tobatlah bang oi...rumah kata pergi, kubur kata mari..

p/s: Berbuka makan nasi kukus beli kat bazar ramdhan, sedap betul :)

Photobucket

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin