17 June 2010

Tak Pedihkan Mata Pun

Tanya Sama Itu Hud-Hud


Lama betul tak memblog ni! Orang tempat saya cakap, lama giler! Bukan sebab gila sampai tak tulis apa-apa kat blog, tapi sebab lama dah tak nyinggah kat sini dan tulis sesuatu.

So, apa kabar semua? Ada baik? Takda baik? Kalu ada baik, bagus juga. Kalu takda baik, pi klinik juga, sure baik. Kalu hari-hari takda baik, tu musti problem juga. Rileksss! Masalah memang sentiasa Problem! Dan problem memang masalah. Betul tak? Macam masa nak time tu. Cam tu la gak kan?

Hidup memang sentiasa dipenuhi dengan masalah. Beruntunglah sesiapa yang hidup kat dunia ni tak da masalah. Ulat dalam batu pun ada masalah tau. Apa masalah dia? Masalah dia nak tebuk batu tu untuk dia masuk. Dia takda gigi, takda gerudi nak tebuk lubang. Tak caya? Tanya ulat tu.

Orang yang sentiasa keluh kesah pasal masalah dia ialah orang yang paling lemah. Salah ke statement ni? Betull, kenapa? Sebab bila dia sentiasa keluh kesah pasal masalah dia lagi banyak la kelemahan dia akan terkeluar dan tertonjol. Se-eloknya ialah bersabar. Sebab orang yang banyak sabar ialah orang yang paling kuat. Sebab kesabaran boleh menimbulkan kekuatan. Dan bila ada kekuatan, barulah boleh berjaya! Ye tak?

So kawan-kawan, jangan keluh kesah sangat pasal masalah anda. Setiap masalah pasti ada jalannya kan? Kita jer yang kena carik :)

p/s: teringat kisah gagak dengan bekas air

Photobucket

2 comments:

Keluarga Hussin dan Halimah said...

Hebat celoteh Peguam ni.. boleh terbitkan buku sendiri ni.

*ada bakat menjadi seorang penulis :)


from:
Ambo anok kelate

aL-gOjO said...

heheheh
ala tulis sekadar hobi jerk nih
tapi idea tu memang menarik. akan dipertimbangkan nnt ahaks

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin