12 March 2009

Tahniah!

Shabbas Inspektor Sabb!


Teringat 12 tahun yang lalu sewaktu saya pergi mengambil result SPM di sekolah. Gilak ah, malam sebelum tu langsung tak buleh tido! Asyik terpikir-pikir result yang akan diketahui. Saya datang agak lambat ke sekolah sebab tak mahu bersesak-sesak mengadap cikgu mengambil result. Tapi satu yang saya masih ingat sampai sekarang, ucapan tahniah yang tidak putus-putus dari kawan-kawan sewaktu saya naik tangga sampai la nak masuk ke dewan. Pelik ada, hairan pun ada. Yelah, sebab saya rasa saya bukanlah dalam golongan 'target student' untuk mendapat result yang power. Masuk je dewan, guru-guru memandang dengan senyuman. Saya lagi bertambah panik. Bila pegang slip result, rasa macam tak percaya. Terkesima seketika. Mimpi ke aku ni? Riuh rendah seketika dalam dewan. Rupanya saya berada dalam golongan yang mendapat 'top result' disekolah. Dan yang lebih membanggakan, dalam senarai yang pertama. Alhamdulillah. Segala usaha dan penat lelah berbayar setimpal!

Buat adik-adik yang baru mengambil result SPM dan STPM baru-baru ini, TAHNIAH dari saya. Apa yang korang dapat adalah dari hasil usaha dan penat lelah anda. Jangan menangis atau kecewa dengan kegagalan. GAGAL bukan bermakna gagal selamanya. GAGAL memberitahu kita akan kelemahan yang perlu kita perbaiki dan membuat penambahbaikan. Yang mendapat cemerlang, jangan masih berada di awang-awangan. Kita perlu cepat sedar diri. Enjin telah dihidupkan, tunggu masa untuk memecut ke jalan yang lagi jauh yang pastinya penuh liku, onak dan duri.

Tahniah sekali lagi! Teruskan usaha hingga ke puncak!

p/s: bestnye waktu sekolah ^^



No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin