13 August 2008

Panggilan Pulau ...

Teluk Dalam Resort, Pulau Pangkor

Sekali lagi berjalan ke pulau. Kali ni kembali lagi ke Pulau Pangkor :) Kalau dulu hanya pergi ke Pangkor ketika 'island hoping' dari Damai Laut kali ini aku pegi lagi untuk program lain anjuran Information System Department (ISD), Panasonic Device (PEDMA) Shah Alam. Bukan pergi suka-suki, tapi pergi untuk program staff day (ehhhh...? aku pun dah jadi staff kat ISD ke? ekekeke). Pergi atas jemputan Cik Asyura :) Terima kasih kepada pihak penaja kerana sudi menaja perjalanan kali ini :)

Kami bertolak dari PEDMA dalam jam 7.15 pagi. Mula-mula dijangkakan hanya ada 3 kereta yang mahu berkonvoi tapi last minit ada 4 kereta termasuk aku. Baru meriah sikit. Yang lain di fahamkan sudah pergi bersama keluarga masing-masing . Yang tinggal hanya yang muda-muda ni jela hehehe. Kami memutuskan untuk menggunakan jalan dalam (Meru-Kuala Selangor-Sabak Bernam-Teluk Intan-Lumut) sahaja memandangkan kami bertolak awal.

Kami juga dimaklumkan bahawa feri akan bertolak jam 10.30 pagi. Pada pengiraan aku, kitorang pasti sampai tepat pada masanya! Walaupun keadaan jalan yang agak sesat dan terlajak ke Bagan Dato (melepasi simpang ke Teluk Intan), kami sampai tepat pada masanya. Di jeti lumut kami parking kereta kat padanag sekolah kat depan parking bertingkat tu. RM10 per entry. Aku lihat agak secure cuma open parking jela. Tak kisah la tu. Janji ada guard yang jaga situ. Lagipun aku tengok banyak juga kereta yang parking kat padang tu. Nasib baik cuaca panas, kalu hujan mau becak kawasan tu. Option lain yang ada korang buleh park kat parking bertingkat sana. Aku tak pasti rate dia camana plak kat situ.

Dari jeti Lumut, kami bertolak ke Teluk Dalam (terletak di hujung Pulau Pangkor). Aku ingat kat sini ada kedai-kedai macam pekan Pangkor sana, rupa-rupanya langsung takda! Teluk Dalam Resort ni ala-ala private beach la. Menarik juge.
Dari jeti Teluk Dalam, sudah ada mini bus yang menunggu kami untuk dibawa ke Teluk Dalam Resort. Ketibaan kami disambut dengan nyanyian "Jalan-jalan cari makan" oleh staff Teluk Dalam Resort dan taburan bunga-bunga. Wahhh!! menarik. Nasib baik takda kena kalung dengan bunga-bunga gak :p

Kami juga dihidangkan dengan jus sebagai menyambut ketibaan kami. Satu yang menarik kat sini, konsep dia adalah ala-ala kampung. Korang takkan stay kat bangunan bertingkat-tingkat tapi korang stay dalam rumah-rumah yang dibahagikan mengikut nama bunga. Satu konsep yang menarik. Keadaan chalet juga adalah sangat selesa dan puas hati. Suasana yang sepi terutama di waktu malam memang sesuai bagi sesiapa yang mahukan kedamaian. Bagi peminat sukan air, korang boleh sewa jet ski atau kayak. Banana boat pun ada kalu korang nak cuba. Kalau nak melihat sekitar kawasan Teluk Dalam ni, ada perkhidmatan sewa motor dan basikal dengan harga yang berpatutan.

Orait cerita banyak pun tak guna. Korang boleh dapatkan info pasal Teluk Dalam Resort ni kat [SINI]

Aku upload beberapa gambar untuk tatapan korang, enjoy!


p/s: Next trip .... :)

4 comments:

eedany said...

cantiknya tempat tu al-gojo...

kalau pergi ngan awek lagi best kan, kan? Romantik....

:p

RafflesiaRimba... said...

Rajin-rajinkanlah jenguk ke http://tudungbawal-stopcentre.blogspot.com

Ari nih dirasmikan sepenuhnyer....
rajin2 lah tolong promote kan...huhuhu...

Masy R. said...

bestnya asyik pergi je !

aL-gOjO said...

eedany: memang pegi dengan awek pun hehehe. tompang staff day company dia :p

suzie: tahniah atas pelancaran blog tu. bagi ikan bawal sekilo. eh..xda? hahaha

mas: jalan² cari makan :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin