27 August 2008

Salam Ceria!

Apa kabar kawan? Apa kabar warga kerja? Apa kabar warga tak kerja? Apa kabar orang yang lalu-lalang kat blog aku? Hehehe

Salam pembuka bicara.

Agak lama tidak meng'update'kan diri kat blog ni. Sampai kata seorang membe, dah bersarang blog ni! Bersarang tu macam umah kosong yang dah lama kena tinggal la...penuh dengan labah² sama cicak. Eh...cicak pun ada?

Seperti ada yang dah tahu dan yang tidak tahu, aku la ni sudah tidak bekerja di Amanah Raya lagi. Bukan tidak bagus kerja di ARB, tetapi mendapat peluang yang lebih baik yang pada perkiraan matematik aku agak stabil serta menjanjikan masa depan kerjaya aku yang cerah. Sapa taknak bila tiba² kita diberi permata betul tak? Walaupun dalam tangan sudah ada emas, tetapi sudah tentu kita akan memilih yang terbaik. Maybe ada orang akan cakap rugi aku tinggalkan ARB, tapi aku rasa pilihan aku tepat, InsyaAllah.

Cabaran merupakan satu faktor yang menarik minat aku dalam bekerjaya. Dengan adanya cabaran, kita akan menjadi lebih bermotivasi dalam kerja kita. Sejak bekursus seminggu lalu di sebuah akademi di Melaka, aku yakin aku pasti dapat menyumbangkan sesuatu. Dalam bekerjaya juga, kita kena sentiasa fikir....apa yang kita dapat sumbangkan pada jabatan/syarikat/firma yang kita join tu, bukan apa yang jabatan/syarikat/firma tu yang akan menyumbangkan pada kita. Kalau bekerja semata-mata mahu mendapatkan kekayaan dengan jalan yang mudah tanpa menyumbangkan apa-apa, itu sangat merugikan diri kita sendiri.

Sentiasa memotivasikan diri dalam bekerjaya. Kita kadang² lupa, masih ramai graduan yang menganggur di luar sana yang sedang berusaha mencari pekerjaan. So, bila dah dapat kerja, kenala berusaha, betul tak?

Aku akan update lagi apa yang dah berlaku semasa aku bekursus di Melaka haritu. Banyak sungguh motivasi yang aku dapat!

Sampai ketemu lagi!

p/s: Sorila, masih belum dapat bilik kat ofis baru, masih melepak dalam bilik meeting menantikan arahan penempatan dari ibu pejabat adesss!






4 comments:

ikpunye said...

Rugi tinggalkan ARB????...
tiada istilah rugi dalam menimba pengalaman dan ilmu...semakin banyak temapt kita pergi semakin banyak pengalaman diperolehi..andai 2tahun akan datang muncul peluang yang lebih bagus..tak salah kalau kaki mengubah haluan...lihat saja latarbelakang org2 tertinggi di mana2 organisasi..mereka berpeluang menceduk ilmu dari berbagai2 institusi dan organisasi..dan tidak hanya 'bertakhta'di satu singgahsana bertahun2 lamenya..

All the best...

aL-gOjO said...

Thanks kak!

yup, betui tu. selagi ada can, selagi tu la kita menimba ilmu. 'Rugi' sebab tak dapat bonus hahahaha

ikpunye said...

eh..dgr citer depa akan bagi gak walopun dah berenti..tapi put high expectattion la kan..so ader rezeki insya Allah cek akan datang bertandang..

rafflesiarimba1980 said...

lama btol aku tak jengah blog ko..hehehe. Btol kata ko tuh. So dah dapat peluang bagus dan dah ada motivasi nak bagi sumbangan pada masyarakat, tempat kerja, jangan lagi kerja macam GOMEN! aku tak suka btol, lembap. Hanya orang mcm ko je yang boleh ubah mentaliti GOMEN tuh. Errk, betoi ke? huhuhu...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin