02 May 2008

Celcom Broadband


Penah nampak kat paper ke, tv ke, billboard ke iklan celcom broadband ni?
Korang ada guna? camana servis? ok?

Bulan lepas aku ada pegi satu PC fair ni di utara tanahair. Hari pertama aku pergi aku 'usha' barang jer. Tetiba aku terberhenti di satu booth celcom ni. Diorang ada offer pakej celcom broadband ni kat aku. lepas cerita punya cerita, sembang punya sembang, aku pun cakap aku nak balik dulu nak fikirkan lebih lanjut pasal pakej tuh. Malam tu aku pun buat la kire-kire dengan jayanya. Setelah di tambah, ditolak dan didarab, maka aku pun terbukala hati untuk mencuba pakej tersebut.

Maklumla wireless. aku ada gak guna streamyx kat umah tu tapi jenuhla. sebab aku dah keje kat KL. takkan nak balik muar semata-mata nak surf internet! bila aku pikirkan yang aku masih memerlukan satu medium yang mudah alih dan tak banyak songeh, aku decide nak langgan pakej ni.

Esoknya akudah terpacak kat booth celcom ni. Mamat yang bagi penerangan kat aku takda plak harini. so aku deal dengan manager dia (aku rasa sebab dia bagi kad nama tulis jawatan dia manager). aku beli sekali modem blue cube celcom ni. masa offer tu harga dia RM499! murah beb! aku langgan pakej D98 sekali. bermakna aku dapat unlimited broadband dengan speed 3.6mb! laju tuhh!

Sampai Kl aku trus try. Bersemangat beb! bila buat connection jerk trus dapat 7.2mb! perghhh!! dasatt! buka web sana sini lancar jerkk. aku pun mula la mendonlod skit anime aku yang dah lama aku tinggalkan. hari ke-2 guna, masih dapat lagi speed 7.2mb...tapi..nak buke website yahoo pun tak boleh! slow giler! takpela...aku rasa maybe aku online waktu perdana dan tengah ramai yang guna sebab tu slow. hari ke-3 , masih dapat speed 7.2mb tapi YM je boleh buke! tu pun selalu disconnect! apa ke hal ni yoob?! bayar mahal-mahal sampai RM100 lebih sebulan tapi connection macam kure-kure! kure pun laju aku rasa!

Aduhh! tension betul kadang-kadang dengan celcom ni! nak kata aku duk dalam gua tak juga. aku duduk Jalan Ampang beb! tengah-tengah kotaraya! belakang tu je menara celcom tu!

Sepatutnya bila pelanggan dah bayar servis dengan harga segitu, celcom kenala provide dengan khidmat yang setimpal dengan bayaran yang dah dibuat! bukan kitorang guna free,tapi BAYAR! nak terminate takbbuleh plak sebab ada kontrak SETAHUN!

So, buat kawan-kawan lain, sebelum melanggan pakej ni korang pikir masak-masak dulu. kalu dah pikir masak-masak, pikir lagi sampai berasap kuali tu. jangan mudah terpesona dengan awek cun celcom yang jaga kaunter tuh sebab bila korang call 1111 bukan dia yang jawab dan korang takkan jumpe dia lagi dah!

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin