26 May 2008

"Abang ada nampak nenek tua kat belakang tadi?"

Giler! Terkejut aku bila kena tanya soalan macam tu!

Ceritanya bermula...
Jam: 12.30 tengah malam
Lokasi: Plaza Tol Sunway

Waktu tu aku tengah drive dari umah sewa aku menghala ke Shah Alam. Macam biasala, ikut KESAS senang skit. dekat pun dekat. Jalan pun tak berapa jem. Malam tu cuaca ok je. nak kata hujan tak ujan, mendung tak mendung. Kire cuaca sedang-sedang jela. Malam tu gak jalan memang agak lenggang. Maklumla dah kul 12.30 tengah malam beb! sapa la nak kuar saja² macam tu.

Dari jauh aku dah nampak Plaza Tol Sunway. Aku cari-cari kad Touch & Go aku, tapi takda pulak. Aku slowkan kereta skit sambil tangan mencari-cari duit kertas sama syiling dalam kereta. Dari jauh aku tengok semua lorong tunai agak lenggang. So aku decide masuk lorong paling kiri sekali. Depan aku tu ada satu kereta iswara aeroback. Aku pun slow la sambil mencari duit syiling lagi. Bila dah jumpe aku tengok kereta tadik masih tak bergerak. Nampak gaya macam tengah cari jalan jerrkk. Tengok flat, flat KL. Takkan tak tau jalan kott. Lebih kurang 3 minit lepas tu kereta tu blah. Dalam hati aku cakap lambat sempat gak mamat tu berborak dengan awek tol tu. Sedara agaknya.

Sampai turn aku...aku turunkan tingkap. Aku tengok akak tu terjengok-jengok keadaan kat belakang kereta aku. Muka macam takut-takut jerkk. Lepas tu dia tengok aku. Aku buat muka tak bersalah jela. Tiba-tiba dia tanya aku;

"Abang ada nampak perempuan tua kat belakang tadi?" Erkkkk!! perempuan tua?

"Eh, takda la pulak. Kenapa?" aku buat muka terkejut.

"Tadi abang kereta tadi dia kata dia nampak ada perempuan tua tengah berjalan kat tepi jalan sana"

Erkkkk!! serius?

"Ehhh..jangan memain. Saya tak nampak pun ada perempuan tua berjalan!"
"Betul ke bang, tak nampak?"

"Betul. takda apa-apa pun kat belakang tadi" bulu roma tengkuk aku dah mula berdiri...

Diapun bulur kan duit baki kat aku. sambil matanya masih memandang ke belakang...aku terus jalan. Sambil tu aku tengok gak side mirror kereta aku, mana tau ada perempuan tua yang tengah berjalan tu. Aku slowkan kereta. Sambil curi-curi pandang seat belakang! Bukan apa beb, hanya nak memastikan tiada 'penumpang' lain dalam kereta aku. Lepas tu, buke Hitz Fm kuat-kuat sambil buat tak tau. Tapi dalam hati masih terpikir-pikir. "Ahh..aku tak kaco ko, ko jangan nak kaco aku!"

Sesekali aku tengok lagi side mirror sama seat belakang....nasib baik aku tak nampak! kereta iswara tadik dah hilang ntah ke mana!


Click here to get The Blog Profits Blueprint

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin