12 February 2010

Apa Barang Beb?

Terjual, Menjual dan Dijual


Amacam, panas lagi memanaskan tak tajuk tu? Hehehe, sengaja dicipta, tapi bukan pasal kisah panas atau sewaktu dengannya. Cuma ingin berkongsi dengan teman-teman semua tentang etika bisnes. Yes, maybe saya bukan paling layak untuk berbicara tentang ni, tapi tak salah kan kalu kita sharing is caring :)

Saya rasa sejak dua menjak ni banyak bebenor program perniagaan yang ada dalam facebook nih. Saya rasa korang pun tau, saya pun tak nak sebut nama. Tapi satu saya ingin ingatkan pada kawan-kawan semua, yang orang kampung saya selalu cakap, 'easy money, easy go' Apa maksudnya? Orang kampung saya yang belah darat pulak cakap maksudnya cenggini, dapat duit dengan segera, pasti akan hilang dengan segera. Paham ke? Kalau tak paham buat-buat paham jela okeh. Yeah, that right, good macam tu la orang kampung saya cakap heheh.

Nak kaya kenalah berusaha kan? NO SHORTCUT orang kampung saya kata lagi. Macam program swishcash dahulu. So, kalu anda melakukan perniagaan atau pelaburan, pastikan anda mematuhi etika pernigaan anda. Jangan duk kejar kepala orang jerk (head hunter) sampai mengabaikan produk. Kenalkanlah produk anda dahulu dan pastikan anda betul-betul paham apa yang anda jualkan! Konsep mereplika atau mengikut membuta tuli samalah ibarat lembu dicucuk hidungnya.

Owh, saya tak kata anda yang membaca blog ini, saya berkata pada orang di planet zargus sana hehe.

Gong Xi Fa Chai!


Photobucket

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin