15 November 2009

Aktiviti Hujung Minggu

2012: Is Not The End Of The Day



Menonton filem ini tidaklah segah seperti yang di gembar gemburkan dalam promosi di laman-laman web. Kenapa? Kerana pada saya filem ini kelihatannya terlalu 'kosong'. Hebat dari segi efek dan kesan khas tapi jalan cerita yang terlalu tergesa-gesa dan sekali sekala menguap juga [maybe sebab saya menonton filem ni dari jam 1215 malam hingga jam 300 pagi!]

Kemusnahan dunia tidaklah seperti kemusnahan yang kita jangkakan dalam filem ini. Lebih kepada fenomena 'act of God' yang memang tidak dapat dielakkan. Kalau sebelum menonton filem ni saya membayangkang bahawa mereka ini membina kapal angkasa, tapi rupanya-rupanya, hanyalah 'bahtera' moden yang mana penumpangnya terpaksa membayar 1billion euro [gila banyak!!] untuk menaikinya. Seperti kata seorang komentar dari sebuah akhbar perdana, kisah ini lebih mirip kepada kisah Nabi Nuh a.s yang telah dimodenkan.

Apapun, seperti yang saya katakan sebelum ini, filem ini masih menarik untuk ditonton [bagi peminat kesan khas yang buleh buat terngaga mulut, filem ini sangat seswaii] berbanding Pisau Cukur heheh [no offence bagi peminat Pisau Cukur :p]

p/s: Prince Of Persia, Avatar, bulan depan! Macam best jerkk


2 comments:

Juliet said...

Cite nie mmg bodoh. Hahaha.

Jgn kate sekali sekala menguap, mmg terlentuk abih dah dlm pawagam tuh :P

Same la... tgk kol 1215 - 3pagi! Panjang berjela semua scene bodoh nak muatkan. Ampeh betol. Naseb baik tiket cuma rm10. Nyesal. Nyesal!

Unknown said...

huhuhu..for this story ade la some moral..actually i think dia ade gak cedok story from atlantik..base on discovery diorg..plus cite Nabi Nuh..
dr sudut logik..mmg ar x logik pn..tp dr sudut relation touching ar jugak..and 4 graphic side..mmg agak best la..kire ok la dari malay production..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin