04 February 2014

I Believe




Ola!

Wow! lama giler rasa ak menulis kat sini! Nasib baik masih ingat pasword! huhu. Kalu tak, naya jerkk! Btw, dalam proses mengenal kekuatan diri, kita saling diuji. Semakin hebat ujian, semakin kekuatan diri kita di uji. Saya percaya. Saya juga melalui proses yang sama. Di saat-saat kita melihat pelangi dengan warna yang indah bersinar, kita tidak tahu bahawa ada awan mendung yang bakal menghambat pelangi pergi. Apa yang akan kita lakukan bila tiba awan mendung itu? Menyesal? Menangis? Berlari? Saya berdoa. Saya Percaya. Bila tiba kekalutan dalam diri, kita sering berasa kita sendiri. Tetapi kita lupe, masih ada orang sekeliling yang sudi menghulur tangan tanpa dipinta. Akan ada orang yang kita tidak kenali memberi nasihat berguna supaya apa yang terjadi menjadi sempadan. Saya percaya. Saya bersyukur. Sebab kita tidak tahu life kita bagaimana. Maybe apa yang terjadi cume ujian kecil berbanding cerita kawan-kawan yang saya kongsi. Saya kagum. Saya percaya. 

Jadi, tabahlah kita di saat menghapi ujian. Sebab ujian mendewasakan kita. Membuka minda kita. Membawa kita ke satu demensi baru. Saya percaya.


Photobucket

1 comment:

nadira said...

hahaha! sy ingt paswed jugak!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin