08 December 2010

Bila Cuaca Panas

Yes Boss! 

Kadang-kadang orang bawahan kita juga nak merasa jadik bos kan? So, biarkan lah dia. Tak salah kalu kita sesekali melihat bumi yang nyata. Biasanya hal macam ni bila orang bawahan kita tu ialah seorang yang amat senior. Yang pengalamannya mengatasi bintang-bintang dan mahkota yang kita pakai tu.

Yelah, kita ni setahun jagung disitu, diorang pulak dah berjagung-jagung errr i mean ibaratnya jagung tu dah jadi isi dalam apam balik dah. Silap-silap jagung tu buleh di tanam balik dan tumbuh pokok jagung semula. Haa, macam tu la. Bukan paham pasal jagung okeh. Nak cari jagung, nanti cari kat pasar malam. Cerita pasal jagung pulak tak pasal-pasal ni.

Senior wajib dihormati. Tapi kalu senior tu macam suda lawan tokey, kita pun kenala tunjukkan ke'tokey'an kita pulak. Jangan sampai di buli abis-abisan. Betul, ada sesetengah senior yang paham ada pulak yang buat-buat tak paham. Solutionnya, kita pun kenala berhemah pada mereka. Kalau kita pun nak tunjuk taring, alamat taring tu nanti tak sampai ke mana. Lagipun kerja dengan organisasi yang ramai memang macam tu. Dulu masa saya kat law firm pun sama je. Gaya CC sama hebat dengan loyer. Cume dia tak buleh pegi court la hehe. So kawan-kawan, ingatlah, sehebat mana pun seorang itu, dia tetap ada kelemahan dan kekurangan. Roda tak semestinya sentiasa di atas. Lambat laun dia akan ke bawah juge :)


Photobucket

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin