29 June 2010

Bila Mata Ngantuk

Qada' Kerja?


Time tengah hari camni memang banyak coobaan. Ditambah pulak bila lepas makan dan hujan dikala cuaca yang amat panas. Terpaksa berperang dengan mata sendiri melawan nafsu tido! Aduhh...mata oh mata, janganlah dikau tido! Huhu

Kita kalu bekerja biasa nya 8.00 pagi sampai jam 5.00 petang kan? Ada orang yang masuk jam 8.30 pagi, ada yang masuk jam 9.00 pagi. Ni kira masa saya punch card la ni. Ada orang kan, masa dia duduk jauh dari tempat kerja, dia sentiasa datang awal ke ofis. Bayangkan jela, jam 6.00 pagi sudah gerak sebab nak elakkan jem. Tapi bila dia dah duduk dekat kat ofis, wahh, masuk keje jam 8.00 pagi, jam 7.45 masih boleh bersenang lenang. Lepas tu jam 8.50 pagi baru nak gerak. Tu pun siap singgah beli paper. Sampai ofis, cari parking sume tengok-tengok jam udah kul 8.05 minit. Time tu berlari la mendapatkan puch card. Dan itulah akibatnya saya yang suke-suki melambatkan masa hahah.

Tapi tu dulu tawww uols. Sekarang tidak lagi. Sebab saya nak pegi kerja pun kadang-kadang jem! Hairan bin Ajaib! Tapi sampai ofis masih awal...dalam jam 7.58 pagi hehehehe

Orang kata kan, kalau kita ada hutang kita kena la bayar walau apa cara sekalipun. Kalau berhutang dengan orang, kita cari la orang itu dan bayar hutang dia. Kalu hutang dengan Tuhan, bayarlah balik dengan amalam-amalan kita. Kalu berhutang dengan masa? Kita bayarlah balik masa yang kita dah curik tu. Tak susah kan? Kalau hari-hari kita lambat masuk keje, apalah salahnya kita balik lewat skit dari biasa untuk bayar balik masa yang kita dah curik pagi tadik tu. Memanglah takda OT, tapi niat jela dalam hati untuk bayar balik masa yang kita curik tu tadik.

Ok geng? Ujan makin lebat, mata makin berat. Kena jalan-jalan jap ni untuk segarkan mata. Dalam mulut ni pun dah penuh gegula nih hahaha. Sampai ketemu lagi!

p/s: katak oo katak kenapa panggil ujan

Photobucket

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin